Mücadele niçin önemlidir?
"Yaşamın sana yükleyeceği bütün zorlukları sevinerek kabul et. Çünkü bir insanın karakterini oluşturan, onu mutluluğa ve başarıya götüren enerjiyi veren, bu zorluklardır." Prof. Herbert Casson
Mücadele kelimesi, duyulduğunda bile insana yorgun hissettirir. Biz tırnaklarımızla kazıyarak bir yerlere gelmeye çalışırken, o mevkide ki kişilerin refah sürmesi ağır gelir. Buna rağmen yine de mücadeleyi bırakmaz ve sonuna kadar gideriz. Çünkü bu mücadele bizim için bir lüks değil bilakis yaşamın ta kendisidir. Nasıl mı? Düşünün ki insan dünyaya geldiğinde açlığını ya da hastalığını ifade etmeyi bilmez. Ama bilmediği için de yaşamaktan vazgeçmez, tüm gücünü kullanır ve bir ses çıkarır. İşte ağlamak dediğimiz eylem bir mücadeledir ve yaşamın temelindedir.
Farkında olunmasa da sorumluluk insana kendini güçlü hissettirir. Önem taşımak, bilinçli davranmak ve pozitif neticelere sebep olmak aslında bir başarıdır. Ve bu başarı mücadelenin bir meyvesidir. Nasıl ki kaslarımızı geliştirmek için zor antremanlar yapıyorsak zihnimizi geliştirmek için de zorluklarla boğuşmalıyız. Çünkü başarı huzur ve rahatla değil zorlukla gelişir.
Zorlukları yenmenin yolları
Çoğu zaman pes edip mücadeleyi kaybeden insanlar, su yüzüne çıkmış bir tahta parçası gibi dalgaların ve rüzgarın istediği yönde gitmeye mecbur kalırlar. Ancak aşağıdaki maddelere dikkat edip sonuna kadar gidenler (şanslarının yaver gitmemesi dışında) hep kazanırlar.
- Sabır
- İnanç
- Dikkat
- Tedbir
Biz istersek zorluklar geçer
Bu yıl bize öğretti ki eğer biz istersek engelleri aşar ve kazanırız. Ama ne zaman ki başardığımızda işin bittiğini düşünüp aynı şekilde devam ederiz o zaman kaybın en acısını yaşarız. Kazanabilecekken kaybetmek, devam edebilecekken pes etmek, sebeplerden çok neticeye yönelmek ve bu nedenle asıl gerçeği çok geç fark etmek, kaybın en acısıdır. Umarım yaşananlardan büyük bir ders çıkarırız ve kaygılarımızın yerini başarıya bırakırız. Bu yılın gerçekleşen umutlar yılı olması dileğiyle...


Çok güzel bir içerik olmuş. Zorluklar en iyi öğretmen.
YanıtlaSilAynen öyle, teşekkür ederim🙏🏻
Sil